3.10.2008

Opiskelija kaipaa toisen luo

Tänään ahdistaa se, että pitäisi tätä kämppää varmaan siivota ja astiat tiskata viimeistään huomenna. Vielä enemmän ahdistaa se, että yksi yliopiston kirjaston kirja on hukassa ja pahasti erääntynyt. En oikeasti voi käsittää, mihin olen pannut sen. Se ei edes ole mikään pieni vaan valtava liki ISK:n kokoinen norjankielinen pohjoissaamen kielioppi. Perkele.

Lisäksi ahdistaa se, että olen yksin, mutta se seikka lievittynee illalla villasukkakerhossa! Olen jopa löytänyt villasukkia, joihin aion sonnustautua.

Ai niin, sivuaineetkin ahdistavat. Olen ruvennut miettimään, että pitäisi ehkä sittenkin tehdä sivuainekokonaisuus suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen yleisestä linjasta saamentutkimuksen sijaan. Pelkkä saamentutkimus on vähän liian monitieteistä minulle, ja toisaalta unkari ja nenetsikin ovat ruvenneet kiinnostamaan. Miksipä siis ei? Ja yleinen fennougristiikka näyttäisi varmaan paperissakin vähemmän eksentriseltä kuin saamentutkimus. Välillä tuntuu, että haluan karsia eksentrisyyttä...

Ei kommentteja: